Τζ. Κ. Ρόουλινγκ (J. K. Rowling) : "Ένας ξαφνικός θάνατος"



Τίτλος: Ένας ξαφνικός θάνατος
Πρωτότυπος τίτλος: The Casual Vacancy
Συγγραφέας: Τζ. Κ. Ρόουλινγκ (J. K. Rowling)
Γλώσσα: Αγγλικά
Μετάφραση: Έφη Τσιρώνη
Εκδόσεις: Ψυχογιός
Έτος έκδοσης: 2012
Αριθμός σελίδων:593
ISBN: 978-618-01-0032-7


Το μυθιστόρημα που όλοι οι Χαριποτεροκολλημένοι περιμέναμε με αγωνία (και ευχόμασταν να μας κάνει έκπληξη η Ρόουλινγκ και να είναι κάτι με μάγους και αυτό :)))) ) έχει να κάνει με μια μικρή πόλη το Παγκφορντ και έναν ξαφνικό θάνατο.Τον θάνατο του Μπάρι Φερμπάδερ που αφήνει άδεια μια θέση στο Ενοριακό συμβούλιο του Πάγκφορντ. Ένα ειδυλλιακό μέρος , με μια πλακόστρωτη πλατειούλα και ένα αρχαίο αββαείο , με λίγα λόγια ένα κλασικό αγγλικό τοπίο που μοιάζει όλα να κυλούν ήρεμα με τους λίγους κατοίκους του. Όμως κρύβονται πολλά από πίσω ,όχι φίλοι μου δεν πρόκειται για αστυνομικό μυθιστόρημα, αν και ο τίτλος του θα ήταν ιδανικός. Η υπόθεση έχει να κάνει με τους κατοίκους της μικρής αυτής πόλης , πόσο επηρεάστηκαν , ο καθένας για δικούς του λόγους, από τον θάνατο του Μπάρι .Ναρκωτικά,σεξ,βία ,ψυχολογικά αδιέξοδα... Πράγματα που σίγουρα δεν περιμέναμε να διαβάσουμε απο την συγκεκριμένη συγγραφέα και που προσωπικά εγώ νομίζω τα έγγραψε όλα με άψογο τρόπο και μας απέδειξε ότι μπορεί να γράψει και κάτι διαφορετικό.

Μη κοιτάτε το κείμενο που ακολουθεί που είναι τόσο μεγάλο, δεν αποκαλύπτω τίποτα που χρειάζεται πλοκή και θα σας χαλάσει την ανάγνωση.Παρόλα αυτά αν δεν θέλετε να ξέρετε πολλά πολλά για την υπόθεση και αν έχετε σκοπό να το διαβάσετε σταματήστε εδώ την ανάγνωση σας στο κείμενο μου. :)
Δεν μπορώ να πω πως κύλησε σαν νεράκι αυτό το βιβλίο για μένα ούτε περίμενα πως και πως να έρθει η ώρα να διαβάσω και αυτό γιατί ήταν κάπως βαριά η υπόθεση.(χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μου άρεσε σαν βιβλιο) Μπορεί όλοι οι χαρακτήρες του βιβλίου να είχαν άσχημα χαρακτηριστικά , και σαν προσωπικότητες αλλά και εμφανισιακά ελάχιστους τους παρουσίασε ως ωραίους.Αυτό εμένα με έκανε να δω σαν κανονικούς ανθρώπους με αδυναμίες και ατέλειες όλους τους χαρακτήρες του βιβλίου . Γονείς που έχουν προβλήματα με τα παιδιά τους που είναι σε εφηβική ηλικία , που κάνουν λάθη στον τρόπο που τα μεγαλώνουν, έφηβους που το μυαλό τους είναι στο τσιγάρο και στο σεξ, λεκτική βία ανάμεσα σε εφήβους , πόσο σημαντική είναι η ψυχολογία ενός παιδιού και τι μπορεί να κάνει όταν φτάσει στα όρια του, σεξουαλική βία, ναρκωτικά... Όλα τα προβλήματα που δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας αντιμετωπίζουν. Εντύπωση μου έκανε η ιστορία της Τέρι, μιας μητέρας τεσσάρων παιδιών, που κάνει χρήση ναρκωτικών και κάποιες φορές καταλήγει στην πορνεία για να μπορέσει να πάρει τη δόση της.Τα δύο από τα τέσσερα παιδιά της της τα έχουν πάρει γιατί κρίθηκε ακατάλληλη ως μητέρα και έχει μείνει με την έφηβη κόρη της και με τον τετράχρονο γιο της .Παρόλα αυτά η δίψα της για ναρκωτικά αλλά και τα πολύ δύσκολα παιδικά της χρόνια δεν την έκαναν να βάλει μυαλό και να μεγαλώσει τα παιδιά της σωστά, αντίθετα τα έχει αφήσει στη μοίρα τους. Αγαπημένος μου χαρακτήρας η κόρη της Τέρι , η Κρίσταλ φαινομενικά είναι η εύκολη του σχολείου , καπνίζει , βρίζει και γενικά κάνει πράγματα που όλα τα παιδιά των δήθεν καλών οικογενειών δεν κάνουν όμως σαν άνθρωπος έχει φοβερά χαρακτηριστικά που δεν θα σας τα πω για να διαβάσετε το βιβλίο :)))). Δεύτερος αγαπημένος μου χαρακτήρας η Σουκβινταρ , ένα κορίτσι που αντιμετωπίζει καθημερινά ένα συμμαθητή της που της κάνει πόλεμο με τις λέξεις , αδέλφια που πάντα όλα τα κάνουν καλύτερα απο εκείνη και μια μάνα που μόνο άσχημα πράγματα βλέπει σε αυτήν. Το αδιέξοδο της με προβλημάτισε πολύ για το θέμα της λεκτικής βίας στα σχολεία και πόσο επηρεάζουν ένα παιδί.Επίσης για ακόμη μια φορά κατέληξα στο συμπέρασμα πως ένας γονιός πρέπει να είναι πάντα εκεί και να προσπαθεί να είναι όσο είναι δυνατόν πιο κοντά στο παιδί του.
Πάντως δεν πρόκειται για μια ιστορία με αρχή και τέλος , απλά για μια σειρά γεγονότων .
Eίχα πολύ μεγάλες προσδοκίες για το βιβλίο και το περίμενα με περισσότερη αγωνία , η υπόθεση πολύ καλή αλλά ας ψάχναμε τουλάχιστον τον δολοφόνο του Φερμπάδερ :)))) Βασικά σίγουρα νόμιζα πως μέσα σε όλα ήταν και μυστηρίου... Τέσπα το τέλος πάντως ήταν μια μεγάλη ανατροπή και πραγματικά έκανε το στομάχι μου κόμπο και ήθελα να κλάψω:λυγμ:...Δεν το περίμενα με τίποτα αυτό που έγινε ....
Έχω να πω πως θέλω να διαβάσω ξανά Ρόουλινγκ σε κάτι τέτοιο απλά θα μου άρεσε περισσότερο να έχει και αγωνία μέσα, να γυρνάω τις σελίδες αχόρταγα :σάλια:
Αυτά από μένα τα υπόλοιπα ίσως έρθουν με τη συζήτηση , αν το διάβασε και κανένας άλλος εκτός απο την Αλίκη δηλαδή γιατί το βλέπω πως μόνες μας θα μιλάμε εδώ :)))
 
Last edited:
Αγαπημένος όλων, για μένα, ο Μπάρι, που πέθανε ξαφνικά στο εξώφυλλο. Δεν ξέρω αν ήταν τόσο τρομερό το ότι ασχολιόταν τόσο πολύ με τη δουλειά του και αν η γυναίκα του είχε παράπονο ότι την παραμελούσε, αλλά εγώ τον συμπάθησα πιο πολύ απ' όλους. Τον βρήκα πιο λογικό και καλόψυχο, ώστε νομίζω πως είναι ο μόνος με τον οποίο θα μπορούσα να ταυτιστώ. Δυστυχώς πεθαίνει στο πρώτο κεφάλαιο :κατάρα!:

Η Κρίσταλ είναι ένα κορίτσι πολύ αδικημένο από τη ζωή, που πιστεύω πως αν ζούσε υπο διαφορετικές συνθήκες θα ήταν και λογική και φυσιολογική. Τώρα πώς να ξέρει ότι αυτό που σκέφτεται είναι λογικό όταν δεν υπάρχει κανείς να τη βοηθήσει, να τη συμβουλέψει και έχει σαν μόνο παράδειγμα μια μάνα που χρειάζεται ακόμη περισσότερη φροντίδα και συμβουλές από τα παιδιά της.
Λυπήθηκα για την κατάληξή της, κατά κάποιον τρόπο την κάνει πρωταγωνίστρια όλου του βιβλίου, αφού η δική της ιστορία έχει μόνο τέλος.

Η Σούκβινταρ ήταν και για μένα ένας από τους πιο αγαπημένους χαρακτήρες, τη συμπονούσα και την αγαπούσα από την πρώτη στιγμή
Μια ίσως χαζή ερώτηση: Η Σουκ ήταν ερμαφρόδιτη ή είχε κάποιο ορμονικό πρόβλημα; Γιατί αν το μόνο της θέμα ήταν η τριχοφυία, προς Θεού, λύνεται!!!!

Ο Άντριου ένα επίσης πολύ συμπαθητικό παιδί, ένα φυσιολογικό αγόρι στην εφηβία θα έλεγα με τον χειρότερο μπαμπά του κόσμου.

Αυτός που πραγματικά δεν χώνεψα στιγμή ήταν ο παλιόπαιδο ο Φατς. Ο οποίος θεωρούσε αυθεντικότητα να είναι κακός, αδιάφορος, να κοροϊδεύει, να προκαλεί προβλήματα στους γύρω του και να πληγώνει όσο το δυνατό περισσότερο όποιον μπορεί. Αυτό το παιδί που τα είχε όλα, σε σχέση με άλλους κατοίκους της ίδιας πόλης, ήταν ότι πιο αχάριστο έχω συναντήσει σε βιβλίο (ίσως να πρέπει να τον βάλω στο νήμα με τους πιο αντιπαθείς ήρωες βιβλίων, αν και πολύ του είναι κι εδώ που τον αναφέρω!!!)

Από τους μεγάλους, όλοι όσοι θέλανε να κλείσουν την κλινική και να διώξουν το Φιλντς από τα σύνορά τους μου έσπαγαν τα νεύρα και λυπάμαι που στο τέλος τελικά δεν μαθαίνουμε τι γίνεται με αυτή την περίπτωση, αν και φαντάζομαι τι γίνεται. Θα ήθελα να ήξερα με τι μούτρα θα το παιζε "αυθεντικός" ο Φατς και αν θα άντεχε να συνεχίσει να μισοζει η μαμά της Κρίσταλ.

Ήταν όντως ενδιαφέρον το ότι η ιστορία δεν είχε αρχή και τέλος, αν και όπως λες κι εσύ την προτιμώ την Ρόουλινγκ σε κάτι με αγωνία, με ανατροπές, με μυστήριο (και ναι, με φαντασία!). Μπορεί να μην ξαναγράψει Χάρι Πότερ αν δεν θέλει, ας αφιερωθεί στα αστυνομικά (ή ας γράψει αστυνομικά με μάγους :σάλια:). Νομίζω ακόμα και το να μην ξέρουμε ποιος ήταν το "Φάντασμα του Μπάρι" θα ήταν ένα πολύ ωραίο μυστήριο, όμως προφανώς δεν ήθελε να υπάρχει καμία υπόνοια φαντασίας στην ιστορία της και καμία νότα μυστηρίου. Αυτό το βιβλίο έπρεπε λέει να το γράψει. Γιατί; Είχε τόσες βρισιές και ασχήμιες μέσα στο κεφάλι της κι έπρεπε να της βγάλει; Πφφφφφ!!! Τέλος πάντων, καλό βιβλίο, ναι μπορεί να καταπιαστεί με οποιοδήποτε είδος, τρία αστεράκια από εμένα.
 
Ναι τον Μπάρι τον αγάπησα κι εγώ για όλα τα καλά που έκανε και ίσως αν διάβαζα περισσότερα πράγματα γι αυτόν να τον αγαπούσα περισσότερο.
Η Κρίσταλ
πραγματικά δεν ήθελα να καταλήξει έτσι, φέρθηκε ανόητα από αγάπη και μόνο στον μικρό της αδελφό, ήθελε να γίνει μάνα για να τον πάρει και να ξεφύγουν απο εκεί. Και η Τέρι ότι και αν πέρασε την λυπήθηκα μεν για το σκληρό παρελθόν την αλλά θα έπρεπε αυτά που πέρασε να την κάνουν να φερθεί καλύτερα στα παιδιά της.Ειδικά όταν ο σιχαμερός ο Όμπο βίασε την καημένη την Κρίσταλ , η Τέρι δεν έκανε τίποτα όταν της είπε τι έγινε.Τόσο λάθος σαν μάνα που η Κρίσταλ δεν ήταν σίγουρη στην αρχή αν αυτό που έζησε ήταν βιασμός.
Ο Φατς είναι όντως χάλια χαρακτήρας
και νομίζω του αξίζει να ζει με τις ενοχές μετά μόνο και μόνο για όλα αυτά που έκανε στην Σουκβινταρ.
Η Σουκβινταρ μου άρεσε που είχε
όμορφο τέλος , χάρηκα γι αυτήν και χάρηκα που επιτέλους, αν και αργά , η μαμά της την εκτίμησε σαν παιδί της.Δεν νομίζω πως ήταν ερμαφρόδιτη γιατί αν θυμάσαι στην αρχή που την έλεγε έτσι ο Φατς δεν ήξερε καν τι σημαίνει αυτή η λέξη.
Ο Άντριου όντως καλό παιδί , τον συμπάθησα.Την μαμά του λυπόμουν και με εκνεύριζε που ήταν θεατής αλλά και θύμα στα ξεσπάσματα βίας του άντρα της.
Η Κέι η κοινωνική λειτουργός είναι η κλασσική γυναίκα που πάει όπου το αμόρε και σέρνει και το παιδί της μαζί :)))) Όμως σε σύγκρισή με τους υπόλοιπους ήταν καλή.
Ο Μάιλς , η Σαμάνθα και όλη αυτή η οικογένεια..χμμμμ
Το πρώτο ζεύγος μου άρεσε που το είδα αγκαλιασμένο στο τέλος τώρα ο Χάουαρντ και η Σίρλει αδιάφοροι, η Σίρλει και μόνο που ζήλευε το πένθος της Μέρι Φερμπάδερ φτάνει για να μας αφήσει αδιάφορους νομίζω :μαναι:
 
Ντάξει η Σίρλεϊ και η Σαμάνθα ήταν ίδιες!! Ο Χάουαρντ ήταν δυνατό να μην καταλαβαίνει πόσο κακό έκανε στον εαυτό του έτσι που έτρωγε;

Και ότι τα είχε με τη Μορίν εγώ το κατάλαβα από την πρώτη στιγμή!

Έμαθα μάλιστα ότι θα γίνει σειρά από το BBC :ναι: (αν και κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε μάλλον να την αναλάβει το HBO)
 
Μου έχουν μείνει 100 σελίδες περίπου οπότε επιφυλάσσομαι για περισσότερα σχόλια όταν το τελειώσω...
Απλά να πω ότι μέχρι τώρα ο πιο αντιπαθητικός χαρακτήρας για μένα είναι ο μπαμπάς του Άντριου, ο Σάιμον. Και ο Φατς φέρεται πολύ άσχημα αλλά είναι σε μια ηλικία που πολλά παιδιά συμπεριφέρονται έτσι. (όχι ότι τον δικαιολογώ αλλά δεν είναι κάτι ασυνήθιστο) Ο Σάιμον όμως είναι πολύ κακός πατέρας, σύζυγος και άνθρωπος γενικότερα και δεν έχει καμία δικαιολογία γιαυτό. Εντελώς αντιπαθητικός :κάτω:
Τώρα γενικά για το βιβλίο δεν μπορώ να πω ότι προχωράει γρήγορα αφού όπως λες Μαργαρίτα δεν ανυπομονώ να διαβάσω τις επόμενες σελίδες αλλά σα σκιαγράφηση χαρακτήρων το θεωρώ πολύ ενδιαφέρον. Μερικοί βέβαια μου φαίνονται αρκετά ρηχοί (όπως πχ η Σαμάνθα αλλά αυτό είναι λογικό αφού στο βιβλίο υπάρχουν πάρα πολλοί χαρακτήρες)
Όταν το τελειώσω θα επανέλθω :)
 
Για τον Γκάβιν δεν είπαμε!!Αχώνευτος και καθόλου καλός φίλος!
Πριν προλάβει να κρυώσει το σώμα του Μπάρι αυτός την έπεσε στη Μέρι ...Ντροπή :χαχα:
 
Βασικά ο Γκάβιν ήταν ο τυπικός δειλός άντρας! Αυτός που δεν ξέρει τι θέλει, το μόνο που σκέφτεται είναι πώς να ξεφύγει από μια κατάσταση αλλά χωρίς συνέπειες και
ρίχνεται στην Μέρι γιατί κάποιος άλλος τη θεώρησε κατάλληλη για σχέση και γάμο, πιθανόν κάποιος που θαύμαζε.
Άλλωστε γι'αυτό έκανε και παρέα με τον Μπάρι, γιατί τον θαύμαζε, γιατί είχε ένα πρότυπο να μιμιθεί, αφού ο ίδιος δεν είχε προσωπικότητα και δεν ήξερε ποτέ τι ήθελε αν δεν του το λεγε κάποιος άλλος.
 
Περίμενα κι εγώ πώς και πώς αυτό το βιβλίο, και το διάβασα στις αρχές του Ιανουαρίου. Αυτό που σκεφτόμουν την περισσότερη ώρα είναι να το τελειώσω, να το βάλω σε μια γωνιά και να ξεχάσω ότι το έγραψε η Ρόουλινγκ. Νομίζω ήταν μια διαρκής απελπισία, να βλέπεις όλους αυτούς τους μίζερους ανθρώπους και τις μίζερες ζωές τους. Δεν ξέρω τι ήθελε να δείξει, γιατί εντάξει, ίσως ο κόσμος να μην είναι το Χόγκουαρτς, αλλά σίγουρα δεν είναι και το Πάγκφορντ.

Ο Μπάρι ήταν μακράν ο καλύτερος εκεί μέσα, και κατάφερε νε πεθάνει στην 3η σελίδα. Όσο κι αν ήθελα να συμπαθήσω τη γυναίκα του, δεν μπόρεσα τελικά. Συμπάθησα πάντως τον μεγάλο γιο του, μάλλον επειδή είπε συνολικά γύρω στις 3 ατάκες που ήταν όλες αξιοπρεπείς.

Από τους υπόλοιπους χαρακτήρες, κανέναν δεν συμπάθησα πραγματικά. Την Κρίσταλ τη λυπήθηκα βέβαια, και σίγουρα αυτό που της συνέβη ήταν τρομερό, αλλά και πάλι, δεν την "αγάπησα". Και η Σούκβινταρ ήταν καλή η καημένη, αλλά
μου τη δίνει που έκανε τόσο κακό στον εαυτό της! κι εμείς είχαμε προβλήματα στην εφηβεία, αλλά δεν χαρακωνόμασταν! (αντ' αυτού, διαβάζαμε Χάρι Πότερ! :))) )

Και τον Άντριου τον λυπήθηκα, και πάλι όμως χωρίς να τον συμπαθήσω. Ο Φατς ήταν απαίσιος, αν και
όταν άκουσε τον πατέρα του να λέει ότι ποτέ δεν τον ήθελε, τον λυπήθηκα και αυτόν- όχι βέβαια ότι αυτό δικαιολογεί τη συμπεριφορά του.

Από τους ενήλικες, τι να πω, πάρε τον ένα και χτύπα τον άλλο. Όλοι μικροπρεπείς και μίζεροι.

Επίσης, νιώθω ότι η Τζόαν έβαλε σε αυτό το βιβλίο ό,τι δεν μπορούσε να βάλει μέσα στα Χάρι Πότερ: σιχαμερές περιγραφές που κανείς δεν ευχαριστιέται να διαβάζει, βρισιές, βρισιές και άλλες βρισιές, και βέβαια όλα τα κοινωνικά προβλήματα του κόσμου. Δεν περίμενα να διαβάσω μαγείες και περιπέτειες, αλλά περίμενα μία ιστορία με χαρακτήρες που θα συμπαθούσα, και που θα αγωνιούσα για την τύχη τους. Το βιβλίο μπορεί να ήταν καλογραμμένο (αν και έκανα το λάθος να το αγοράσω στην πολύ κακή ελληνική μετάφραση), αλλά είχε ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα από τα άλλα της βιβλία: αντί να σε κάνει να ξεχαστείς από την καθημερινότητα, σου δείχνει την χειρότερη εκδοχή της.

Δεν ήθελα να ακουστώ πολύ κακιά, αλλά είμαι απογοητευμένη... ίσως επειδή δεν μπορώ να μην το συγκρίνω με τα Χάρι Πότερ, και να σκέφτομαι πόσο διαφορετικό θα μπορούσε να είναι αν το ήθελε. Ίσως αν ξαναβγάλει κανένα βιβλίο σε 5-6 χρόνια να μου αρέσει περισσότερο...!
 
Last edited:
Το τελείωσα επιτέλους το βιβλίο! Μου έμεινε μια μέτρια γεύση και εντάξει παρόλο που δε νιώθω ότι έχασα τσάμπα ώρες από τη ζωή μου, δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσε τελικά.
Δε με πείραξε τόσο που οι πρωταγωνιστές ήταν μίζεροι, ζηλιάρηδες ή που συμπεριφέρονταν πολλές φορές με κακία γιατί αυτά είναι ανθρώπινα χαρακτηριστικά και τα βλέπουμε καθημερινά. Πιο πολύ με κούρασε το ότι από ένα σημείο και μετά οι πράξεις τους γίνονταν αρκετά προβλέψιμες και μερικές ήταν εντελώς αφελείς. Σα να βαριόταν η Ρόουλινγκ να σκεφτεί κάτι καλύτερο. πχ
η Κρίσταλ που ήθελε να ξεφύγει από το περιβάλλον στο οποίο ζούσε σκέφτηκε να μείνει έγκυος στο παιδί του Φατς, ή η Σαμάνθα που ερωτεύτηκε το νεαρό τραγουδιστή
Ήθελα να πω κάτι για τον Μπάρι όμως... Το ότι πέθανε πολύ νωρίς και δεν προλάβαμε να τον γνωρίσουμε σαν άνθρωπο πιστεύω ότι παίζει μεγάλο ρόλο στο ότι τον έχουμε "θεοποιήσει" κατά έναν τρόπο. Αν ζούσε ίσως εκδήλωνε και αυτός τις άσχημες πλευρές του εαυτού του.
Έτσι και αλλιώς έχουμε ήδη ένα στοιχείο από τη Μέρι, η οποία αναφέρει σε αρκετά σημεία ότι ο άντρας την παραμελούσε και ασχολιόταν σε υπερβολικό βαθμό με τους άλλους (πχ την Κρίσταλ) και όχι με την οικογένειά του.
 
Εγώ δεν τη δικαιολογώ καθόλου τη Μέρι

Ο άντρας της δεν παραμελούσε την οικογένειά του γιατί έπαιζε χαρτιά, ή γιατί δούλευε πρωί βράδυ, ή γιατί είχε άλλες γυναίκες στη ζωή του, ή γιατί τον έτρωγε κάποιο χόμπι του. Προσπαθούσε να βοηθήσει μια μειονότητα για την οποία κανείς δε νοιαζόταν, φάνηκε άλλωστε, μόλις έφυγε. Ο σκοπός του ήταν ιερός, το να βοηθήσει άλλους ανθρώπους, κανονικά θα έπρεπε να τον υποστηρίζει σε αυτό και ακόμα και να τον βοηθάει, όχι να έχει και παράπονο που ο άντρας της νοιαζόταν. Πολλοί τέτοιοι υπάρχουν; Δεν ξέρω, καθόλου δεν τη δικαιολογώ. Πάντως έχεις δίκιο ότι όντως συμπαθήσαμε έναν χαρακτήρα που δεν παίζει στο βιβλίο πέρα από λίγες σελίδες.

Και το ότι ήταν όλα προβλέψιμα νομίζω το ήθελε η Ρόουλινγκ, για να μην έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα βιβλία της που είχαν ανατροπές... Βέβαια δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο πρέπει να διαφέρει τόσο από το μεγαλύτερο μπεστ σέλερ της εποχής μας... Μάλλον ήθελε να έχει και κανένα μέτριο στο ενεργητικό της για να αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο η τελειότητα του Χάρι Πότερ :ναι:
 
Πάντως όλος ο κόσμος , ακόμα και αυτοί που δεν είναι χαριποτεροκολλημένοι αλλά αναγνωρίζουν το ταλέντο της Ρόουλινγκ, είχε μεγάλες προσδοκίες για αυτο το βιβλίο και πιστεύω όταν πιάνεις από την αρχή ένα βιβλίο με τη "σιγουριά" πως θα σε συναρπάσει στο τέλος το πιθανότερο είναι να σου αφήσει μέτρια γεύση , ειδικά σε μια τέτοια περίπτωση.Νομίζω αντικειμενικά μιλάμε για ένα αρκετά καλό βιβλίο που είναι λογικό να μη συναρπάσει τα πλήθη γιατί πάντα θα είναι στη σκιά του Χάρι Πότερ και θα μπαίνει η σύγκριση μπροστά.Κάπως έτσι πιστεύω την πατήσαμε όλοι μας :)))
 
Εγώ δεν τη δικαιολογώ καθόλου τη Μέρι

Και το ότι ήταν όλα προβλέψιμα νομίζω το ήθελε η Ρόουλινγκ, για να μην έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα βιβλία της που είχαν ανατροπές... Βέβαια δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο πρέπει να διαφέρει τόσο από το μεγαλύτερο μπεστ σέλερ της εποχής μας... Μάλλον ήθελε να έχει και κανένα μέτριο στο ενεργητικό της για να αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο η τελειότητα του Χάρι Πότερ :ναι:
Αλίκη ούτε εγώ θέλω να δικαιολογήσω τη Μέρι απλά
όντως μπορεί να ένιωθε παραμελημένη καθώς έβλεπε τον άντρα της να ασχολείται με όλους τους άλλους (που φυσικά τον είχαν ανάγκη και καλά έκανε και τους βοηθούσε) εκτός από αυτήν. Εννοώ ότι στην κοινωνία μπορεί να φαινόταν (και να ήταν βέβαια) σωστός και δίκαιος αλλά στην ίδια του τη γυναίκα να μην έδινε την προσοχή που η ίδια ήθελε ή και είχε ανάγκη. Όχι ότι το έκανε επίτηδες απλά σαν ένα μειονέκτημα το αναφέρω γιατί και εγώ κατα τ'άλλα τον θεωρώ τον πιο ευσυνείδητο χαρακτήρα της ιστορίας.

Ελπίζω τώρα που έγραψε το μέτριο να θέλει να γράψει άλλο ένα αριστούργημα μετά :))))
@Μαργαρίτα: και εγώ αυτό πιστεύω, ότι είχαμε πολύ μεγάλες προσδοκίες από αυτό το βιβλίο γιαυτό δεν είμαστε ευχαριστημένοι.
Φυσικά και δεν το λες κακό βιβλίο απλά και η σύγκριση με το Χάρι Πότερ είναι μάταιη εντελώς... :)
Προσωπικά πάντως θα διάβαζα ευχαρίστως και το επόμενο βιβλίο της :))
 
Αμελί μου κι εσύ Αλίκη μου,''πόσα χρόνια νομίζετε ότι κρατάει η "προσοχή" ενός άντρα ? Μήπως συνήθως μεταφέρεται σε άλλη γυναίκα? Υπάρχουν πολλές παροιμίες ΄σχετικές αν ψάξει κανείς. Η Ρόουλιγκ κάτι ξέρει που το λέει...
 
Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα, η προσοχή του άντρα μια χαρά μπορεί να κρατήσει και για πάντα και δεν το λέω από φιλοσοφίες και φαντασίες, το λέω επειδή το έχω δει σε πολύ κοντινό μου πρόσωπο.:ναι: Τώρα όσον αφορά τη Μέρι,
μάλλον όλα στη ζωή της ήρθαν εύκολα και έβρισκε ευχαρίστηση στα πάρτι, τις επετείους και το να ασχολούνται μαζί της. Συγγνώμη αλλά δεν τη δικαιολογώ καθόλου. Δεν προσπάθησε ποτέ να μπει στη θέση της Κρίσταλ ή τέλος πάντων κάποιου που να είχε άμεση ανάγκη από βοήθεια. Ούτε καν την ένοιαξε γι' αυτά τα άτομα και αν είχαν ανάγκη από βοήθεια όταν έφυγε ο Μπαρι, παντελής αδιαφορία και αναισθησία. Αυτή το μόνο που σκεφτόταν ήταν "πάλι μ'αυτούς ασχολείται ο Μπάρυ; Αντί να ασχοληθεί μαζί μου; Μα αφού έχουμε επέτειο". Δεν τη δικαιολογώ καθόλου!!! Πιστεύω δεν κατάλαβε τίποτα από τη ζωή, είναι κενή.
 
Όταν με έπιανε απελπισία με το βιβλίο, το σκεφτόμουν κι εγώ ότι ο μόνος λόγος που συμπαθώ τον Μπάρι είναι ότι πέθανε νωρίς! :ρ Πέρα από την πλάκα, όλοι οι κάτοικοι του Πάγκφορντ είχαν να θυμούνται τα καλύτερα για τον Μπάρι, νομίζω ότι ήταν καλός χαρακτήρας.

Έχει πλάκα πάντως που όλοι οι χαριποτεροκολλημένοι λέγαμε για τα χάρι πότερ ότι "όλοι οι χαρακτήρες έχουν ατέλειες και κάνουν λάθη" και άλλα τέτοια... Πού να ξέραμε τότε...!
 
.. AΑλίκη μου Κι εγώ έχω παρόμοιο κοντινό παράδειγμα αλλά δυστυχώς αυτά που λέω βασίζονται σε στατιστικές και όχι σε wishful thinkings...
 
Last edited:
Αμελί μου κι εσύ Αλίκη μου,''πόσα χρόνια νομίζετε ότι κρατάει η "προσοχή" ενός άντρα ? Μήπως συνήθως μεταφέρεται σε άλλη γυναίκα? Υπάρχουν πολλές παροιμίες ΄σχετικές αν ψάξει κανείς. Η Ρόουλιγκ κάτι ξέρει που το λέει...
Φεγγαράδα πιστεύω για να κρατήσει μια σχέση, ειδικά τόσα πολλά χρόνια, θέλει προσπάθεια και από τους δύο. Και σίγουρα πρέπει το ζευγάρι να βρίσκει τρόπους να ανανεώνει το ενδιαφέρον του. Και αυτό ισχύει και για τους δύο όχι μόνο για τους άντρες... :)
@Αλίκη: Για τη Μέρι συμφωνώ απόλυτα ότι δε στήριζε τον άντρα της στην προσπάθεια που έκανε, αλλά ίσως το έκανε αυτό από ζήλεια. Εκτός αυτού, έχουμε την ιστορία τους μόνο από την πλευρά της Μέρι. Αν ζούσε ο Μπάρι θα ξέραμε τις δικές του σκέψεις και τα δικά του συναισθήματα για τη σχέση τους.
 
Αν και είμαι ακόμα στην αρχή του βιβλίου μπορώ να πω πως ο μοναδικός που έχω συμπαθήσει είναι ο Φερμπράδερ (και αυτόν, νομίζω, επειδή πέθανε γρήγορα)!! Η Κρίσταλ πάει να μου δείξει ότι έχει κάποια κρυφά καλά χαρακτηριστικά που απλά δεν τα αφήνει να βγουν για τους δικούς της λόγους, αλλά ακόμα δεν την έχω συμπαθήσει!

Μέχρι τώρα, δύο είναι οι χειρότεροι όλων για εμένα: Ο σκατόΦάτς και ο άθλιος ο Σάιμον! Και οι δύο είναι σκατόψυχοι, μίζεροι και ελεεινά κακοί. Ο Φατζ όμως, ίσως, να έχει ένα ελαφρυντικό λόγω ηλικίας όπως λέτε και εσείς πιο πάνω, αλλά αυτό δεν δικαιολογεί και πολλά για εμένα!!
 
Top