Προσφορά ΒΙΠΕΡ από την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Τα ΒΙΠΕΡ (ΒΙβλία ΠΕΡιοδικά) ήταν μια επιτυχημένη σειρά βιβλίων τσέπης που εξέδιδε παλιότερα ο Πάπυρος. Η σειρά ξεκίνησε το 1970 και μέσα σε δέκα χρόνια εκδόθηκαν 2650 τίτλοι και πουλήθηκαν εκατομμύρια αντίτυπα. Απ' ό,τι φαίνεται έβγαινε βιβλίο μέρα παρά μέρα και υπήρχαν διάφορες σειρές: «Ξένη Λογοτεχνία», «Ιστορικό Βιβλίο», «Κλασικά Παπύρου», «Σύγχρονες Αμφισβητήσεις», «Αστυνομικό Μυθιστόρημα» κ.λ.π.).

Σε προηγούμενη χρονιά η Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία πρόσφερε επανεκδώσεις των ΒΙΠΕΡ. Βιβλία που διανέμονταν δυο-δυο, μαζί με την εφημερίδα και τίτλους όπως το «Δεν γλιτώνεις πάντα» του Πίτερ Τσένεϊ και «Το ρουμπίνι του Αβδούλ Ρατζ» του Ελερι Κουίν.

Πηγές:
 

Φένια

Κοινωνός
Τι συγκίνηση! Οπως σας έχω ξαναπεί, μεγάλο μέρος της αναγνωστικής μου παιδείας οφείλεται στα ΒΙΠΕΡ. Κατείχα εκατοντάδες απ' αυτά, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι πρόκειται για 2650 βιβλία! Αρα, έχω χάσει μπόλικα.. Για να δούμε, θα επανεκδώσουν τον αγαπημένο μου Τζέημς Τσέηζ?
 

Ρεγινόρα

Κοινωνός
Θεωρούνται καλές σαν εκδόσεις? Δεν έχω ιδέα! Για διαφωτίστε οι παλαιότεροι αν αξίζει να τα κυνηγήσουμε!
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Ήταν το τυπικό βιβλίο τσέπης, σαν το αγγλικό πέιπερ-μπακ. Το χαρτί μέσα μέτριας ποιότητας που κιτρινίζει γύρω-γύρω όταν γεράσει. Η ράχη με πιθανότητες να σπάσει σαν ξεραθεί η κόλλα μέσ' στα χρόνια. Κατά τ' άλλα η ορθογραφία παρωχημένη (να φθάση κτλ.) κι αναρωτιέμαι αν την προσαρμόσουν σε αυτές τις επανεκδόσεις. Μάλλον θα πάρω την πρώτη προσφορά ώστε να μπορέσω να την αξιολογήσω.

Άλλωστε πρόκειται για αστυνομικά! :))))
 
Πολύ ενδιαφέρον, θα το παρακολουθήσω και αν βρώ τίτλους που μου αρέσουν θα τους πάρω.
Είχα καταλάβει ότι τα ΒΙΠΕΡ είναι ποιότητας τύπου άρλεκιν,αλλά μαλλον είχα κάνει λάθος. Δεν ξέρω πως μου είχε μπεί αυτή η ιδέα...
 

Ρεγινόρα

Κοινωνός
Πολύ ενδιαφέρον, θα το παρακολουθήσω και αν βρώ τίτλους που μου αρέσουν θα τους πάρω.
Είχα καταλάβει ότι τα ΒΙΠΕΡ είναι ποιότητας τύπου άρλεκιν,αλλά μαλλον είχα κάνει λάθος. Δεν ξέρω πως μου είχε μπεί αυτή η ιδέα...

Ακριβώς το ίδιο είχα πάθει και εγώ Χόλντεν... Μάλλον επειδή είχε ΚΑΙ τέτοιου είδους βιβλία η σειρά, ποιός ξέρει.. :ωιμέ:
 

Φένια

Κοινωνός
Ήταν το τυπικό βιβλίο τσέπης, σαν το αγγλικό πέιπερ-μπακ. Το χαρτί μέσα μέτριας ποιότητας που κιτρινίζει γύρω-γύρω όταν γεράσει. Η ράχη με πιθανότητες να σπάσει σαν ξεραθεί η κόλλα μέσ' στα χρόνια. Κατά τ' άλλα η ορθογραφία παρωχημένη (να φθάση κτλ.) κι αναρωτιέμαι αν την προσαρμόσουν σε αυτές τις επανεκδόσεις. Μάλλον θα πάρω την πρώτη προσφορά ώστε να μπορέσω να την αξιολογήσω.

Άλλωστε πρόκειται για αστυνομικά! :))))
Θυμάμαι ότι οι μεταφράσεις ήταν εξαιρετικές. Είχα διαβάσει αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, από τον Ξένο του Καμύ έως το Μία Ημέρα του Ιβάν Ντενίσοβιτς του Σολζενίτσιν. Μάλιστα η σειρά ΒΙΠΕΡ ήταν η πρώτη που παρουσίασε τα εν λόγω έργα στα ελληνικά!
Οσο για τη γλώσσα και το πολυτονικό, σας αποκαλύπτεται η αιτία του (παρωχημένου, κατά τον Φάρο) ορθογραφικού και λεκτικού μου ιδιώματος.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Φένια, θυμάμαι πως στα Γαλλικά μας έλεγες πως κατάργησες τελείως το c με το τσιγκελάκι (ç) κι αντί αυτoύ γράφεις απλά c, που εντέλει εκεί υπάρχει και μια σημαντική διαφορά στην φωνητική αξία. Βαδίζοντας στον δικό σου δρόμο, πώς να μην καταργήσουμε το πολυτονικό το οποίο δεν προσφέρει τίποτα στην προφορά τής λέξης;
 

Μελουζίνα

Κοινωνός
Φάρε, αυτά τα δύο πρώτα που θα κυκλοφορήσει η εφημερίδα, δηλαδή το "Δεν γλιτώνεις πάντα" και "Το ρουμπίνι του Αβδούλ Ρατζ" τα είχε ξαναβγάλει η εφημερίδα πρόπερσι. Στο λέω, γιατί τα είχα πάρει. Δεν έμεινα και με τις καλύτερες εντυπώσεις, πάντως. Έχω διαβάσει πολύ καλύτερα.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
ω, μα έχεις δίκιο. Μάλλον το κείμενο τής ΕΚ αναφέρεται σε παλαιότερη χρονιά! απροσεξία μου, θα διορθώσω την πρώτη ανάρτηση μην παραπληροφορήσουμε κόσμο.
 

Φένια

Κοινωνός
Φάρε, είναι αλήθεια πως η κατάργηση του πολυτονικού δεν με ενόχλησε ιδιαίτερα. Βέβαια, κάποιοι γραμματικοί τύποι παραμένουν δυσεξήγητοι για τους μη γνωρίζοντες κανόνες τονισμού. Πχ το "καθ' όλα", ο μη γνώστης θα έγραφε "κατ' όλα". Γιατί λέμε κάθιδρος και όχι κάτιδρος? Η απάντηση βρίσκεται στην παρουσία της δασείας, απαλείφοντάς την εξαφανίζουμε και την εξήγηση του γραμματικού φαινομένου.
Μελ, λάτρευα τα ΒΙΠΕΡ της δεκαετίας του 70. Οσο για την προσφορά της Ελευθεροτυπίας, οι τίτλοι που είδα δε με συγκίνησαν ιδιαίτερα, πρόκειται για αστυνομικές ιστορίες του συρμού, μεγάλη μόδα κατά το 1950. Καλύτεροι από τους παρουσιαζόμενους είναι οι Ερλ Στάνλευ Γκάρντνερ και Ελλερυ Κουήν, πάντως όχι αγαπημένοι μου.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Φένια, δεν υπάρχει δασεία στον ιδρώτα. Λέμε κάθιδρος επειδή η λέξη σχηματίστηκε όταν υπήρχε δασεία. Εξού και λέμε αντηλιακό και όχι ανθηλιακό παρά το ότι κάποτε υπήρχε δασεία, επειδή η λέξη σχηματίστηκε σε καιρό που η δασεία είχε εκλείψει. Τί σημασία έχει να ξέρεις πού υπήρχε δασεία και πού όχι αφού τις λέξεις τις γνωρίζεις με την σημασία τους. Κάθιδρος σημαίνει πολύ ιδρωμένος και αντηλιακό είναι αυτό που βάζεις για να προστατευτείς από τον ήλιο. Λέξεις που τις ξέρει π.χ. η μάνα μου η οποία δεν έχει ιδέα από πολυτονικό και ξεχασμένες δασύτητες.

Μπορώ να σου πω, όταν βρεθούμε, εκατοντάδες λέξεις των οποίων αγνοείς τα παλιά γλωσσικά φαινόμενα που τις σχημάτισαν ενώ, φυσικά, τις χρησιμοποιείς μια χαρά στον λόγο σου, τις γνωρίζεις και τις αναγνωρίζεις.
 

Φένια

Κοινωνός
Αχ Φάρε, έχει πολλή ζέστη για να διαπληκτιστώ μαζί σου. Ο,τι πεις, εάν νομίζεις ότι μπορείς να εξηγήσεις τη λειτουργία της ελληνικής γλώσσας σε έναν αλλοδαπό που θέλει να τη μάθει, λέγοντάς του ότι η μάνα σου την έμαθε εμπειρικά, ΟΚ.
 

Φαροφύλακας

Υποθετικός Σοφέρ
Προσωπικό λέσχης
Δεν είμαι σίγουρος τί εννοείς. Εγώ π.χ. έμαθα πως στα αγγλικά clumsy είναι ο αδέξιος δίχως να χρειαστεί να μου εξηγήσει κανείς πώς σχηματίστηκε κάποτε η λέξη. Ομοίως οι αλλοδαποί μαθαίνουν κάθιδρος, χουβαρντάς, αποσβολωμένος δίχως να χρειάζεται να τους εξηγηθεί πώς προέκυψαν οι λέξεις. Αν κάποιος έχει το ενδιαφέρον να εντρυφήσει ετυμολογικά, βέβαια, με γεια του με χαρά του.
 
Τελικά θα διανείμει Βίπερ η Ελευθεροτυπία;
Διότι σε μια γρήγορη αναζήτηση δεν βρήκα κάτι,η δε ανάρτηση του εισηγητή στο παρόν θέμα Φαροφύλακα μας παραπέμπει στο παλιό αρχείο της εφημερίδας.

Ο James Hadley Chase,Φένια,είναι αυτός που μου έμεινε αξέχαστος από αυτή τη σειρά βιβλίων τσέπης.
Μου άνοιξε τα μάτια με τα δημιουργήματά του στο να ξέρω τι θέλω και παραμένει το σημείο αναφοράς μου:Απρόοπτα,ανατροπές & απρόβλεπτο τέλος.Κανένας δεν είναι σίγουρος αν θα τη βγάλει καθαρή ακόμα και όταν η γραφή είναι στο πρώτο πρόσωπο !!!
Τι να λέμε τώρα.Στρατόσφαιρα στην αστυνομική λογοτεχνία.
http://en.wikipedia.org/wiki/James_Hadley_Chase
http://www.hadleychase.co.nr/

Βαθιά υπόκλιση στον μαέστρο.
Η σπεσιαλιτέ του Cul-de-sac * ήταν ακαταμάχητη.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει.


*Cul-de-sac =Dead End Street
(In several of Chase's stories the protagonist tries to get rich by committing a crime — an insurance fraud or a theft. But the scheme fails and leads to a murder and finally to a cul-de-sac, in which the hero realizes that he never had a chance to keep out of trouble. Women are often beautiful, clever, and treacherous; they kill unhesitatingly if they have to cover a crime. His plots typically centre around dysfunctional families, and the final denouement justifies the title!)-wiki

Η μέθοδος του J.Chase φαίνεται απλή & αποδεικνύεται φοβερά εθιστική.
Σε αντίθεση με τα περισσότερα αστυνομικά που το στυλ τους είναι το "βρείτε το δολοφόνο" (ρίχνοντας έναν υπνάκο ενδιάμεσα από την κοιλιά που κάνει ο άτρωτος-τρισμέγιστος πρωταγωνιστής κατά την έρευνά του,ξενερώνοντας από τη γραμμική σειρά που ακολουθεί ή από την πρόωρη ανακάλυψη του δολοφόνου απ'τον αναγνώστη)εδώ έχουμε επιτέλους το κάτι διαφορετικό:
Αν υπάρχει φόνος ξέρουμε από την αρχή ποιός τον διέπραξε παρακολουθώντας την ατέρμονη προσπάθεια του να διαφύγει από τη λυσσαλέα καταδίωξη που υφίσταται εξ αρχής.
Συγχρόνως ξετυλίγονται οι χαρακτήρες όπου ο αναγνώστης μπερδεύεται βλέποντας την αβυσαλέα κακία στον κοινωνικά καλύτερο και την τόση καλοσύνη στον χειρότερο (το υπεραπλουστεύω για να γίνει πιο κατανοητό) ενώ,όσο συμβαίνουν αυτά,γίνεται κι άλλος φόνος από άγνωστο χέρι αυτή τη φορά.
Ταυτόχρονα...
Μια προδοσία υποσκάπτεται κάπου...
Τα αινίγματα αντί να λύνονται πολλαπλασιάζονται...ο κλοιός σφίγγει...πια δεν μας απασχολεί άμεσα το τι θα γίνει στο τέλος,καιγόμαστε να δούμε τι θα γίνει αμέσως μετά!
Διαβάζουμε με ταχυπαλμία και τα βάζουμε με τα μάτια μας γιατί δεν μπορούν να πάνε πιο γρήγορα!
Και όταν πια φτάνουμε στο τέλος...δεν βλέπουμε καμμία λύτρωση,καμμία κάθαρση,κανένα τραλαρί τραλαλά happy end.
Αντί όλων αυτών...
Cul-de-sac

Ακαταμάχητο.

Όσοι δεν τον ξέρετε γνωρίστε τον με το "Come easy,go easy" (Ελληνικά "το παιχνίδι του διαβόλου",BΙΠΕΡ Νο 78,ίσως και από εκδόσεις Λυχνάρι)

ΥΓ. Ας με συγχωρέσουν τα μέλη της λέσχης μας για αυτή τη μικρή αναφορά σε έναν μεγάλο συγγραφέα.Θα ήταν άνευ ουσίας να άνοιγα νέο θέμα γι'αυτόν ένεκα της δυσκολίας εύρεσης των έργων του μεταφρασμένα στην Ελληνική αγορά.Μόνο στα Βίπερ υπάρχει ένα μεγάλο μέρος τους.
Έτσι καταχράστηκα λίγο χώρο εδώ για να εκθειάσω το μεγαλείο του.
Του αξίζει.Χωρίς αμφιβολία.
 
Last edited:
Και μετά μου λες(αλλού) ότι "διακρίνω μία αγάπη στην ΕΦ ή κάνω λάθος?"
Ε,ναι λοιπόν.Μια αγάπη στην ΕΦ και πέντε αγάπες στον Γίγαντα James Hadley Chase και στα "ανατρεπόμενα" σενάρια όπου τα βρίσκω.
Chase=καταδίωξη. Τυχαίο;Δεν νομίζω.

Χε χε...μου αρέσει το καλό βιβλίο.
:)
 

Αριδαίος

Όμορφο Νιάτο
Λαμβάνω το ...θράσος να μπώ έτσι απροσκάλεστος στην συζήτησή σας! Εψαχνα και εγω σήμερα ...έτσι διχως ιδιαίτερο λόγο για ορισμένα έργα του αγαπημένου μου Τζαίημς Χ. Τσαίηζ, και αναρωτήθηκα τι να απέγιναν αραγε τα βιβλία τσέπης "Βίπερ". Έτσι επεσα επάνω στην συζήτησή σας απο την οποία εμαθα τουλάχιστον οτι, τα Βιπερ ... μαλλον δεν κυκλοφορούν πλεον, αν και νομίζω οτι απο εδω και απο κει βρίσκει κανεις στα ραφια απο κατι περίπτερα που εχουν να τα ανανεώσουν κατι δεκαετιες απο κανενα...... ή σφαλω και μπρερδευω τις εικονες μνήμης μου κατα δεκαετιες!
Λόγος της ... άγνοιας επι των πραγμάτων εν Ελλάδι το γεγονός οτι απο το 1981 (οταν εφυγα για σπουδες στην Γερμανία) και εντεύθεν ζω στο εξωτερικό. Οχι οτι δεν ερχομαι Ελλάδα. Τρείς την ωρα εκει ειμαι. Αλλα ειναι και η αλλαγη τρόπου ζωής, ειναι και οι ταχύτητες αλλαγής της ζωής γενικά που παίρνουν σβάρνα ορισμένα καθημερινα φαινόμενα και πριν προλάβουμε (με την φούρια της καθημερινότητας να το καταλάβουμε) γίνονται παλαιές αναμνήσεις!
Συγκινήθηκα και εγω που ειδα ορισμένα εξώφυλλα στο διαδίκτυο απο Βιπερ που κατειχα. Ειχα περίπου 370 Βίπερ σε ενα ντουλάπι. Αγόραζα δυο τρία Βιπερ την εβδμάδα εκει καπου στα έτη 1978-1980. Για την ηλικία μου τοτε (17) ήταν η εναλλακτική λύση της "βαριάς" λογοτεχνίας στα ραφια των ξαρδέρφων μου στην Θεσσαλονίκη, και των βιβλίων τσέπης της πλάκας που υπήρχαν επίσης τοτε! Ακόμη και αυτη η εγκληματολογική Βία που απαντούσες στις σελίδες των μυθιστορημάτων μου φαίνεται γλαφυρή σε σύγκριση με τα σημερινα δεδομένα! Ειναι αυτο που λεμε οτι αλλαζουν οι καιροί!
Τελικα όμως δίχως την γατα γλεντανε τα ποντικια...ετσι ενα αλλο ξαδελφακι με την αναχώρησή μου για Γερμανία, "δανείστηκε" τα Βίπερ και αλλα αναμνηστικα της εποχής (μάζευα μισόφραγκα ...!! Είχα καπου 500 - 600 μισόφραγκα) και ετσι πανε ολα χάθηκαν! Η αξία βεβαια των βιβλίων δεν ειναι να εχεις μονο τον τίτλο ειτε σε επανεκδοση ειτε αγορασμένο μεταχειρισμενο απο αλλους! Πολύ περισσ'οτερο ειναι να εχεις το ίδιο που κρατούσες στα χερια σου τοτε.... π.χ. οταν φλέρταρες απο το μπαλκόνι την απέναντι γειτόνισα και το πέταξες στην ακρη οταν αυτη αναπάντεχα σου είπε "παμε για καφε"!, ή οταν π.χ. εγινε ο μεγαλος σεισμος στην Θεσσαλονικη! Επίσης βεβαια τα "κειμήλια" τα ξεχασμένα μεσα στις σελίδες των βιβλίων που σε εκσφενδονίζουν στο παρελθόν 30 χρόνια πίσω σαν μηχανες του χρόνου!!!!
Παράδειγματα πολλα, απο ερωτικά γραμματα που απο νροπή δεν αποσταλθηκαν ποτε μέχρι και το σημείωμα με την βαθμολογία στις εισαγωγικές γοα το πανεπιστημιο το 1979 ....
Σας κούρασα όμως.
Μια παράκληση οποιος γνωρίζει κατι για επανέκδοση ή για πωλήσεις σε παλαιοπωλλεία απο σειρες των Βιπερ, ειμαι ευγνωμων διότι δεν εχω και την ευχέρεια να διαμενω στην Ελλαδα και να την ψαχνω !
Καλή σας μέρα!
 
Top