Αγαπημένοι πίνακες



Αγαπημένος πίνακας- Ο θάνατος του Μαρά, του Νταβίντ. Τα πάντα γύρω από τον πίνακα συγκλονίζουν: η σύνθεση, η εξιδανίκευση, η παραπομπή στο μαρτύριο του Χριστού, το γράμμα και η πένα. Ίσως το πιο γνωστό προπαγανδιστικό έργο τέχνης.
 

Πεταλούδα

Θαλασσογέννητη Ελπίδα των Ηλιόμορφων Ονείρων
Προσωπικό λέσχης
@Βιστέρια μου αρέσουν πολύ οι πίνακες του ζωγράφου που έβαλες, σε καθένα που έβλεπα, έψαχνα να βρω το σημείο που μπλέκει την πραγματικότητα με την φαντασία!
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
Οι πίνακες του Γκογκέν που απεικονίζουν σκηνές και πρόσωπα από το ταξίδι του στην Ταϊτή.
Τυχεροι οι Γαλλοι. Κριμα να μην εχουμε κι εμεις καμια αποικια εκει περα να πεταγομανε εύκολα
 
Δυο ακομα ελπιζοντας να φτάξει η διάθεση του Μπου

Η Πορεία της Αυτοκρατορίας: Ακμή του Thomas Cole

Το Όνειρο του Αρχιτέκτονα του ιδίου
Μαγευτικά, απίστευτα και εντυπωσιακά έργα από τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη. Είχα δει την πρώτη εικόνα με την "Ακμή" και δεν μπορούσα να βρω από που πρόερχεται, σαν άσχετος που είμαι με τους κλασικούς καλλιτέχνες. Βρήκα και ένα ωραίο βίντεο που αναλύει το τελευταίο έργο που έχεις βάλει, το "Όνειρο του Αρχιτέκτονα":

Από ότι κατάλαβα από αυτά που άκουσα και διάβασα, στον πίνακα έχουμε μια μίξη Αιγυπτιακής, Ελληνικής και Ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής. Η Αιγυπτιακή και Ελληνική απεικονίζουν την επόχη της έκφρασης και της αρχιτεκτονικής τελειότητας. Η Ρωμαϊκή είναι αντίγραφο της Ελληνικής, οι μορφές της αρχιτεκτονικής είναι ίδιες, αλλά έχει χαθεί το "πνεύμα", με συνέπεια να έρθει η σταδιακή παρακμή που βύθισε την αυτοκρατορία στην σκοτεινή εποχή.

Βλέπουμε επίσης ότι υπάρχει και ένα Γότθικο κτίριο αριστερά του πίνακα. Το Γοτθικό κτίριο χωρίζεται από την θάλασσα από την μίξη των άλλων κτιρίων του αρχαίου κόσμου. Με αυτον τον διαχωρισμό ο δημιουργός θέλει να δείξει την καινούργια εποχή που αντιπροσωπεύει η Γοτθική αρχιτεκτονική όπου απομακρύνεται από την "τελειότητα" και την ολοκλήρωση της ελληνικής τέχνης και επιγκεντρώνεται στον φαντασιακό κόσμο. Οι πύργοι και οι οροφές του Γκοτθικού κτιρίου προσπαθούν να "αγγίξουν" τον ουρανό, παιρνόντας τα όρια του αδύνατου και αγγίζοντας έναν φανταστικό κόσμο. Το κτίριο είναι υψηλό, επιβλητικό και μυστηριώδη. Οι φαντασιώσεις και οι φιλοδοξίες του Χριστιανισμού εκφράζονται μέσα από την συγκεκριμένη μορφή του κτιρίου.

Στην μέση του πίνακα βρίσκεται ο αρχιτέκτονας- ο δημιουργός όλου αυτού του έργου, ο οποίος κάθεται πάνω σε βιβλία, δηλαδή κάθεται πάνω στην γνώση και φαντασιώνεται όλο αυτό το έργου που βρίσκεται πίσω του.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Architect's_Dream
 
The Lady of Shalott, John Atkinson Grimshaw
Άλλος ένα φανταστικός πίνακας με βαθιά μηνύματα και συμβολισμούς. "Η Δεσποσύνη του Σάλοτ" έχει να κάνει με την θέση της γυναίκας στην Βικτωριανή εποχή ως σύμβολο σεξουαλικής αγνότητας. Η κυρία του Σάλοτ, έχει την κατάρα να είναι για πάντα παγιδευμένη στον πύργο της, είναι περιτριγυρισμένη από κρίνους, που είναι λουλούδια που συμβολίζουν την αγνότητα και καθαρότητα. Oι κλωστές, με τις οποίες φτιάχνει υφάσματα, δείχνουν το καλλιτεχνικό της ταλέντο ενώ ο καθρέφτης που κοιτάζει, δείχνει την επαφή της με τον μεταφυσικό κόσμο. Ο καθρέφτης της επιτρέπει να δημιουργεί απεικονίσεις ενός δικού της κόσμου όπου δεν υπάρχουν επιρρόες από εξωτερικούς παράγοντες. Η δεξιοτεχνία της και τα έργα της είναι συνδεδεμένα με την απομόνωσή της. Το ποτάμι που υπάρχει δίπλα από την πύργο της συμβολίζει την κύκλο της ζωής, όπου οι άνθρωποι γεννιούνται, αλληλεπιδρούν μεταξύ του και πεθαίνουν. ΄΄Οταν αποφασίζει να φύγει από τον πύργο, ενεργοποιεί την κατάρα, οι κλωστές της χάνονται στον αργαλειό, ο καθρέφτης σπάει σε κομμάτια, ενώ η ίδια πεθαίνει όταν μπαίνει στο ποτάμι. Η αιτία του θανάτου είναι ότι, όπως ανέφερα, η ροή του ποταμού που συμβολίζει την ροή της ζωής. Όταν η κυρία του Σάλοτ μπαίνει με την βαρκούλα στην ροή του ποταμού, ουσιαστικά ξαναμπαίνει στην ροή της ζωής, προκαλώντας τον άμεσο θάνατο της. Οι κλωστές και ο καθρέφτης καταστρέφονται ως ένδειξη των πράξεων της που δείχνουν ότι, στο τέλος, προτίμησε να ανταλλάξει την τέχνη της για την πραγματικότητα.
 

Αντέρωτας

Ξωτικό του Φωτός
Προσωπικό λέσχης
@Βιβλιολάγνος πρεπει να το ειχα αναφερει πιο παλια, με ειχε εντυπωσιασει η ταινια What Dreams May Come, η οποια ειχε σκηνικα απο τον Παραδεισο που θυμιζαν τετοιου ειδους πινακες, αλλα χωρις να παραπεμπουν απευθειας σε καποιο υπαρκτη τοποθεσια. Παρολαυτα ηταν ιδιαιτερα πειστικο και σε εκανε να νομιζεις οτι οντως διαδραματιζεται μεσα σε κλασικους πινακες.

Με εκανε να αναρωτιεμαι απο που προερχεται αυτη η φαντασιωση, δηλ. μια λιμνη με ενα κατασκευασμα με νεοκλασσικες κολωνες και "ναους" σε αποκρημνους γκρεμους, και τριγυρω κοπελες με ρομαντικα βικτωριανα ρουχα. Σε ποια εποχή ή περιοχη παραπεμπουν αυτα, αναρωτιομουν;

Οπως αλλωστε και αυτοι οι πινακες, που δεν παραπεμπουν σε καποια υπαρκτη τοποθεσια, αλλα ισως παριστανουν ενα φαντασυ κοσμο, εναλλακτικης ιστοριας, που δημιουργησε το συλλογικο ασυνειδητο της ευρωπαικης κουλτουρας (σορρυ αν ακουγομαι σαν κουλτουριαρης, μου βγαινει αυθορμητα)
 
Top